Ashtanga jóga

Ashtanga jóga

Ashtanga jóga

Ezen az órán alkalmunk nyílik alaposan felkészülni egy vezetett Ashtanga órára. Az első sorozat ászanáit vesszük sorra közösen (ellentétben a Mysore órával, ahol az oktató egyénileg foglalkozik a gyakorlókkal és készít fel az önálló gyakorlásra) és megtanuljuk az ászanákhoz tartozó lélegzetek és mozdulatok számát, valamint az alapoktól sajátíthatjuk el az Ashtanga jóga 8 különböző ágát.

Az “Astanga” szó szerint azt jelenti, 8 ág. 

Patanjali úgy írta őket le, hogy:

Jámák (önmegtartóztatás / önfegyelem gyakorlása)

Nijámák (előírások / erkölcsi szabályok)

Ászanák (testtartások / jógapózok)

Pránajáma (légzés-szabályozás / légzőgyakorlatok)

Pratjáhara (érzékek befelé fordítása / visszavonása)

Dhárana (koncentráció)

Dhyána (meditáció)

és Szamádhi (a tökéletesség állapota)

“Ezek az ágak segítik egymást. A pránajáma gyakorláshoz egy stabil ászana gyakorlást kell kialakítani és ez lesz a titok nyitja a jámák és nijámák kialakulásának például. Ha helyesen, előre meghatározott sorrendben gyakoroljuk az Astanga jóga sorozat testhelyzeteit (ászanáit), akkor a gyakorló felfedezheti saját potenciálját az emberi tudatosság minden szintjén (fizikai, pszichológiai és spirituális szinteken). Ezen tudományág odaadással és rendszeresen történő gyakorlása eljutottat minket a test és elme szilárdságához.” KPJAYI

Oktató: Csizmadia Nóra

X