Baba-mama jóga

Babás jóga mozgásfejlesztéssel

A baba-mama jóga célja, hogy segítsen a szülés utáni regenerációban, fejleszti a babák idegrendszerét és mozgását, a baba-mama kapcsolat bensőségesebbé válik a játék és a közös élmények hatására, és nem utolsó sorban remek társasági program.

A szülés utáni 6. héttől (császármetszés esetén 12. héttől) egészen 2 éves koráig csatlakozhattok:

  • Kisbabás jóga 6 hetes kortól 8-10 hónapos korig (75’),
  • Nagybabás jóga 8-10 hónapos kortól 2 éves korig (60’).

 

A kisbabás jóga elején passzívan átmozgatjuk és megmasszírozzuk a babát. A babamasszázs számos előnye közül kiemelném az immunrendszer, az idegrendszer és az érzékszervek fejlesztését. Ugyanakkor jobb alvást és kiegyensúlyozottságot is biztosít, frissítő és nyugtató hatású. A kúszó-mászó babák (8-10 hónapos kor körül) már nem élvezik a babamasszázst, ők inkább az anyukákkal együtt mozognak vagy egymással játszanak – ilyenkor érdemes csatlakozni inkább a nagybabás jógacsoporthoz.

Minden esetben rövid ráhangolódással indítunk, amit bemelegítés követ. A jógagyakorlatok közül az erősítő és tartásjavító, hormonháztartást kiegyensúlyozó gyakorlatokat végezzük leginkább, valamint erősítjük a medencealapi izmokat – az órát relaxációval zárjuk. A babákkal pedig rövid játékos gyakorlatokat végzünk, bevonva őket is a közös mozgásba.

Fontos, hogy az óra folyamán a baba igényeit tartsd folyamatosan szem előtt, nem baj, ha elalszik vagy megeteted (evés után fél óráig viszont jobb, ha nem mozog). Hozz egy saját plédet és játékot, hogy otthonosabban érezze magát, hiszen ez a szituáció neki is új lehet.

 

X