Bemutatkozás
Bemutatkozás
Útközben Jóga Óbuda – jógastúdió, spirituális központ, közösségi tér.
“A test a templom, az ászana az ima.”
BKS Iyengar
A jóga végső célja a megszabadulás, a citta vrtti nirodha. A boldog, szabad, kiegyensúlyozott élet, más szóval, a megvilágosodás.
A jóga egy gyakorlati, önismereti eszköz, megmutatja a viszonyulásainkat, mintázatainkat. A viszonyulásom a testemhez, a szokásaimhoz, az életmódomhoz, a kapcsolataimhoz, a munkámhoz, a hivatásomhoz. Az ember képes a változásra, de ehhez erőfeszítést kell tennie, sokszor nem kevés erőfeszítést.
Mi a kezedbe adjuk az eszközöket. Missziónk, hogy legjobb tudásunk szerint megmutassuk és megtanítsuk, hogyan lehet boldogan, kiegyensúlyozottan élni.
Ha tudatosan figyelsz a környezetedre, akkor egyre többet tudsz meg magadról – és egyben a világról. Az ember egy, oszthatatlanul egy, de ezt csak akkor tudja megtapasztalni, ha képes megteremti a belső szabadságot.
Ebben segít egy biztonságos, megtartó közösség, egy városi elvonulóhely, egy ashram, ahova konkrét céllal, feladattal érkeznek az emberek és ahol menedékre lelnek.
Srama azt jelenti, elindulni a belső szabadság felé vezető úton.
Küldetésünk
Az Útközben Jóga Óbuda, testi – lelki – szellemi táplálás.
A hagyomány mélyebb megismertetése mellett a fő célunk egy olyan közösség fenntartása, ahol otthonra talál minden változásban lévő ember. Ez egy izgalmas út, de van hogy egyre több kérdésünk lesz, vagy elbizonytalanadunk, jó úton járunk-e. Fontos hogy tudd, hogy mindez rendben van, és van egy olyan hely, egy olyan közösség, ahol olyan emberekkel találkozhatsz, akik hozzád hasonló (élet)helyzetben vannak. A kapcsolódási pont pedig nem más, mint a jógahagyomány és a buddhista tanok.
Oktatók, tanítók
A jóga hagyománya
A jóga lényege az öntudat és a világgal való kapcsolat megváltoztatása. A jóga teljes terápiás rendszer:
a test, az érzelmek, az elme és ezáltal emberi kapcsolataink ellenőrzése, uralma, tudatosítása és összekapcsolása. Cél, hogy ne legyünk a test, az ösztönös érzelmeink és az automatikusan beinduló gondolatok rabjai, hanem távolságra tegyünk szert, hogy ráláthassunk ezek működésére, ami bizonyos szempontból tárgyilagosságot jelent.
A test helyzetéről, izmaink állapotáról a mentális, érzelmi, gondolati állapotra lehet következtetni.
Krónikus testtartás=krónikus élet.
A jógával ezért a testből indulunk ki, az uralmunk alá vonjuk (a szanszkrit ‘jóga’ szóban a ‘judzs’ gyök igát, összekötést jelent szó szerinti fordításban). A test egy ökológiai rendszer. Ha úgy tekintünk rá, mint amelyet kívülről támadnak meg különböző betegségek, azt gondolhatjuk, hogy valamilyen (gyógy)szert beszedve rendbe tehetjük magunkat. Pedig ekkor csak a durva, fizikai test tüneteit kezeljük. A hinduk szerint soha nem a külvilágban van az ok, az ok mindig bennünk van.
A test izmossá, erőssé, sőt akár formássá tétele a jóga úgynevezett járulékos hatása, soha nem lehet öncél, viszont rendszeres gyakorlással együtt jár a jógával.
Ahogy formálódik és erősödik, rugalmassá válik a test,
úgy formálódik, erősödik és válik rugalmassá az elme.
Mentális feszültségek, stressz hatására bizonyos izomcsoportok is befeszülnek. Később, amikor a stresszhelyzet már nem is áll fenn az izom gyakran még mindig ilyen állapotban van, ami viszont visszahat és újra megteremti a negatív érzelmeket és gondolatokat. A jóga szerint a testtartás, a fizikai test állapota tehát alapvető kapcsolatban van a személyiséggel.
Várunk szeretettel!
III. Kunigunda útja 18.

Belső szabadság

Mentális fejlődés

Kiegyensúlyozottság
