Bezzegh Betti

Bezzegh Betti

Mottóm, hogyha az anya jól van, akkor a baba is jól van! Óráim célja, hogy átadjam a mozgás szeretetét mindenkinek és megtanítsam a kismamáknak, hogyan használják fel ezt az intuitív nyitottságot, hogyan kapcsolódjanak a bennük fejlődő kis csodához, hogyan éljék meg női és anyai minőségüket, hogyan birkózzanak meg az előttük álló nagy feladattal, melyet a szülés és az anyává válás jelent.”

Területeim:

Kismama jóga, Babás jóga

 

Mottóm, hogyha az anya jól van, akkor a baba is jól van! Óráim célja, hogy átadjam a mozgás szeretetét mindenkinek és megtanítsam a kismamáknak, hogyan használják fel ezt az intuitív nyitottságot, hogyan kapcsolódjanak a bennük fejlődő kis csodához, hogyan éljék meg női és anyai minőségüket, hogyan birkózzanak meg az előttük álló nagy feladattal, melyet a szülés és az anyává válás jelent.

Területeim:

Kismama jóga, Babás jóga

 

Találj egy olyan tevékenységet, melyben kiteljesedhetsz, amit szenvedélyesen, szívvel-lélekkel tudsz végezni, amiből töltekezni tudsz, és ezt a fényforrást mutasd meg másoknak is, inspiráld őket. Számomra ez a fényforrás a Jóga!

Miért pont a Jóga?

A jógával 2006-ban, az egyetemi éveim alatt ismerkedtem meg. Már az első alkalom után éreztem, hogy ez az a bizonyos „út”, amit mindig is kerestem. A rendszeres mozgás, a helyes testtartás, a tudatos légzés elsajátításának köszönhetően elkezdtem jól érezni magam a bőrömben, javult a közérzetem, magabiztosabb lettem. Tartalmasabbá váltak az emberi kapcsolataim, mélyebb önismeretre tettem szert, pozitívabb lett az életszemléletem. Első diplomám megszerzése után multinacionális cégeknél dolgoztam marketingesként, így a stressz feloldásában, az összpontosításban, a feltöltődésben is sokat segített a jógagyakorlás.

Szerintem jógagyakorlás közben a legfontosabb az egyensúly megteremtése. Gyakorlásod akkor lesz eredményes, hogyha a tudatos jelen-LÉT könnyed játékossággal társul. Egyszerre vagy laza és stabil. Ellenálló és befogadó. Erős és nyitott. Céltudatos és alázatos. Hogyha sikerül átléped a komfortzónádat, de közben a biztonsági zónádon belül maradsz. A jóga segít, hogy egyensúlyba kerülj önmagaddal és a világgal.

Miért pont a jógaoktatás?

Már tinédzserként tetszett a gondolat, hogy az emberi egészség, az emberi élet szolgálatába álljak, ezért általános iskolai éveim alatt elsősegély- és mentős versenyeken vettem részt. A mozgás szeretete is végigkísérte életemet. Gimnáziumi éveim alatt kezdtem el rendszeresen sportolni. Tagja voltam a Szentendre Nemzetközi Kapcsolatainak Egyesülete röplabda csapatának. Életem során többféle mozgásformát kipróbáltam és gyakoroltam: a csapatsportoktól kezdve (röpladba, kosárlabda, korfball), a csoportos órákon át (hatha jóga, vinyasa flow, úszás, jiaido, tai chi, crossfit), a személyi edzésig (lovas edzés, súlyzós-funkcionális edzés). De valamiért a fizikai test edzésén túl mindig jobban érdekelt a lélek és az elme működése. Érdekelt, hogyan tudom elérni (és fenntartani) mozgással az elme nyugodt állapotát, a lelki egyensúlyt. Miután megtapasztaltam, hogy a jógagyakorlás pozitív hatása és a jógafilozófia az élet bármely területen alkalmazható, elhatároztam, hogy átadom magam a jóga iránymutatásának és a nekem szánt úton haladok tovább.

A jóga egy önismereti út, mely megmutatja, hogyan tudsz kapcsolódni önmagadhoz, létrehozni magadban a stabilitást, a tudatosságot és az elme csendjének tartós állapotát. Minden mozdulatod, szavad, cselekedeted, amibe tudatosságot, kreativitást, könnyedséget teszel, az élővé válik és a jelenbe hoz. Az Út a cél. Nem a céljaidat kell elérned (a jövőben), vagy azon igyekezned, hogy jobbá tedd az eddigi életedet (a múltban). Csak élvezd a jelen pillanatot, haladj az Úton, tapasztalj és cselekedj. Erre tanít meg a jóga.

Mire számíthatsz az óráimon?

A várandósság egy csodálatos átmeneti állapot, mely során lehetőséged van mélyebb önismeretre szert tenni, szeretetteljes kapcsolatot kialakítani a babáddal. Nagyon fontos, hogy gyermeked már magzatkorban megkapja a megfelelő ingereket és mozgatást, melyek szükségesek az idegrendszere és egyensúlyközpontja megfelelő fejlődéséhez. A fizikai testet áramlóan átmozgatva csökkentjük/megelőzzük a várandósság okozta kellemetlen tüneteket (pl. vizesedés, derékfájás, hátfájás, álmatlanság, ólmos fáradtság stb.). Hasi légzést, légző gyakorlatokat és gátizomtornát gyakorlunk, melynek nagy hasznát veszed majd a vajúdáskor.

Szeretettel várlak!

Betti

Tapasztalat, végzettségek

2006 Hatha jóga alaptanfolyam (Asram Jógaközpont)

2006-tól óralátogatások, 5-10 alkalmas jóga tanfolyamok, rendszeres gyakorlás

2014-2015 Hatha jóga oktatóképzés 220 óra, Kádár Zoltán, Papp József (Asram Jógaközpont)

2015-2017 stresszoldó-, és hatha jóga órák tartása (Darshan Jógastúdió)

2015-2016 Kádár Zoltán és Papp József továbbképzései (Budapest)

2016-2017 JIAIDO mozgás-meditáció tanfolyam és rendszeres gyakorlás (Budapest)

2017-2018 Hatha jóga flow Női kör vezetése (Budapest)

2017 Kismama jóga flow és baba-mama jóga oktatóképzés 125 óra, Varga Judit és Csíki Mariann (Asram Jógaközpont)

2017 Kismama jóga flow órák tartása (LoveYoga Óbuda)

2017 Ekkor határoztam el, hogy a jógaoktatói pályafutásom során kifejezetten nőkkel szeretnék foglalkozni, végigkísérve őket az önismeret-, a várandósság-, és az anyává válás útján.

2018 Dúlaképzés, dr. Kotroczó Anikó, Csomóné Lindmayer Katalin (Sarasvati Oktatási Központ)

2018 American AquaNatal® oktatóképzés (szülésfelkészítő vízi mozgásforma) Noll Andrea Nandu, Marina Alzugaray (Budapest)

2018 Kisbabás-, és nagybabás órák tartása (LoveYoga Óbuda)

X