Hasznos tudnivalók

Avagy az Útközben Jóga házirendje

Hasznos tudnivalók

Avagy az Útközben Jóga házirendje

A 10 legfontosabb dolog

  • Számunkra a jógastúdió szanszkrit szóval élve egy ashram. Egy szentély. Kérjük, úgy lépj be hozzánk, mint egy olyan különleges helyre, ahol eldöntöd, hogy kizárod a külvilág történéseit, hogy elengeded a nap energiáit és teszel egy kísérletet a változásért. Ehhez csöndre van szükséged. 
  • Kényelmes váltóruhát hozz magaddal, amiben könnyedén tudsz mozogni. A jógaórához szükséges eszközöket (szőnyeg, ülőpárna, heveder, stb.) biztosítjuk számodra.
  • A cipődet a bejáratnál tudod hagyni, a kabátodat az öltözőben akaszthatod fel. Az öltözőben zárható szekrények vannak, a kulcsot be tudod magaddal vinni a terembe, kérjük hagyd majd a zárban, amikor visszaöltöztél és elmész a stúdióból.
  • Az órákon mezítláb jógázunk. A stúdióban mezítláb, zokniban vagy papucsban tudsz közlekedni.
  • Érkezz a kezdés előtt legalább 10 perccel, hogy legyen időd átöltözni, elcsendesedni és ráhangolódni az órára!
  • Ha első alkalommal jössz, érkezz legalább 15 perccel az óra előtt, hogy legyen időd regisztrálni.
  • Kérjük, némítsd le vagy kapcsold ki a mobilodat, és hagyd az öltöző szekrényedben.
  • Ha valamilyen sérülésed, fájdalmad, egészségügyi problémád van, esetleg rendszeresen gyógyszert szedsz, vagy menstruálsz az óra elején jelezd a jógaoktatónak.
  • A jógaórát megelőző 2 órában nem ajánlott enni.
  • Óra közben nem ajánlott inni.
  • Kérjük, hogy a jógaórák előtt – és a jógastúdióban – kerüld a parfümök, és az erős, intenzív illatok használatát.
  • Ha lebetegedtél, nem ajánlott a jóga. Pihend ki magad, s ha teljesen meggyógyultál, várunk szeretettel.
Felszabadultság
Mentális fejlődés
Kiegyensúlyozottság
Tudatos életmód

További javaslataink

Beszélgetés kerülése az órákon

A jógaórák egyik fontos alapja, hogy saját magunkra figyeljünk, a testérzeteinkre, a légzésünkre, a felmerülő gondolatokra, érzésekre. Ám ezekkel saját magunknak kell dolgoznunk, ezért kérjük, hogy az órákon kerüljétek a beszélgetést. Természetesen ha valami fontos kérdésed van az oktató felé, nyugodtan tedd fel.

Az erőlködés nem a jóga útja

Gyakorlás közben tartsd tiszteletben a tested korlátait. Az erőltetés nem a jóga útja. Kövesd az oktató instrukcióit, és csak annyira menj bele egy gyakorlatba, amennyire azt a tested fájdalom nélkül engedi. Ha itt-ott feszül, vagy erőteljesen nyúlik, az teljesen rendben van, de ha fáj valahol, akkor túllépted a határt.

A saját rugalmasságod határait told egyre kijjebb

Nem az a lényeg, hogy mások mit gondolnak az általad kivitelezett gyakorlatokról, vagy hogy képes vagy-e nyakatekert pózokba erőltetni magad. Az a lényeg, hogy a saját rugalmasságod határait told egyre kijjebb, és közben a saját testérzeteidet figyeld. Fontos, hogy a saját ritmusodban fejlődj, apró, finom, de biztos léptekkel. Ne légy frusztrált, ha valamit nem sikerül elsőre. Senkinek sem szokott. Ne hasonlítgasd magad a másikhoz, mindenkinek máshol van elakadása.

Menstruációs időszakban különösen figyelj a tested jelzéseire

Menstruációs időszakban különösen figyelj a tested jelzéseire, végezd a gyakorlatokat a saját ritmusod szerint, lazítsd el a hasfalad minél többször és kerüld az olyan pozíciókat, amikor a csípő feljebb kerül a szívnél (például gyertyaállás), a csavarások, a haspréseket. Első pár napban hagyd a gyakorlást.
Várandósság időszakában a Kismama jógaórákat ajánljuk az első trimeszter után. Az első trimeszterben nem ajánlott jógázni.

Házirend betartása

A foglalkozásokon való részvétel a házirendben foglaltak elfogadását jelenti.

Korhatár

A jógaórákon és az eseményeken 18 éves kortól lehet részt venni, illetve szülői felügyelettel 16 éves kortól. Természetesen a Gyerekjóga ill. a Babás jógára ez nem vonatkozik.

X