Óratípusok

Jógairányzatok a LoveYoga Óbuda kínálatából

Óratípusok

Jógairányzatok a LoveYoga kínálatából

Kezdő órák

Gerincjóga

A gerincjóga kifejezetten a gerincoszlop és az azt tartó izomzat, és a törzsizomzat rehabilitációjára és fejlesztésére szolgál.

Az órán ugyanúgy gyakoroljuk a jóga klasszikus elemeit, légző gyakorlatokat, ászanákat és relaxációt, különös hangsúlyt fektetve a csigolyák, porckorongok és a gerincoszlop menti izmok kíméletes, de határozott és tudatos mozgatására, valamint a törzs (core) izmok erősítésére. Az óra kezdőknek és haladóknak is ajánlott.

Hatha jóga

A Hatha jóga rendkívül széles eszköztára hatékony gyakorlatokat nyújt a testi funkciók és a mentális működés kiegyensúlyozására.

A rendszeres gyakorlás által egyre inkább képesek vagyunk megtartani egyensúlyunkat, ami fiziológiai-élettani szempontból és a lelki-tudati folyamatokat tekintve is jelentős változást hoz életünkbe.

A Hatha jóga gyakorlatai segítik a túlerőltetett izmok lazítását, megerősítik a gerincoszlop tartóizmait és rávezetnek a helyes testtartás tudatosságára. Modern világunkban mindenkinek ajánlott, aki ülőmunkát végez.

A gyakorlatokkal kiegyensúlyozzuk az idegrendszert, hatékonyabbá tesszük a belső szervek működését, az emésztést. Jótékonyan hatunk a hormonrendszerre, a belső elválasztású mirigyekre.

De nem csak testileg leszünk rugalmasabbak és erősebbek. A Hatha jóga gyakorlásának eredményeként mentálisan ellazulunk, nyugodttá válunk, könnyeden és magabiztosan cselekszünk, így egészségesen és boldogan élhetünk.

A gyakorlás részét képezik a légző gyakorlatok, ászanák (testtartások), mudrák (kéztartások), bandhák (zárak), relaxáció és meditáció. A kezdő Hatha jógaórákon nagy hangsúlyt fektetünk a testtartások precíz és pontos kivitelezésére valamint a légzésre.

A Hatha jóga tulajdonképpen minden jógairányzat alapja, érdemes tehát rendszeresen gyakorolni, akár önmagában, akár egyéb jógairányzatokkal vagy bármilyen sporttevékenységgel párhuzamosan.

Stresszoldó jóga

A stresszoldó jóga tökéletes segítséget nyújt számodra, hogy a hétköznapi élet során kifelé fordított figyelmedet ismét befelé, önmagadra irányítsd.

Szinte mindannyian érezzük, hogy a mai kor emberének milyen sok szituációban kell egyszerre helytállnia, az élet ritmusa felgyorsult.

Ismerkedj meg ezzel a jógatípussal, ha szívesen lassítanál, és felfedeznéd, hogy mit adhatnak számodra a lassabban és lágyabban végzett jógagyakorlatok. Az órán kiemelten foglalkozunk a vállöv, a deréktájék és a csípő lazításával, hiszen a stresszből adódó fizikai blokkok jó részét ezeken a területeken tároljuk.

Az órán kezdőként is részt vehetsz, a gyakorláshoz csak kényelmes ruházatra lesz szükség.

Slow flow

Testünket és elménket finoman készítjük fel a kihívásokra, egyik ászanából folyunk át a másikba, önmagunkhoz igazítva a gyakorlásunkat.

Ezen az óratípuson megismerkedhetsz a napüdvözletek különböző variációival, amelyből felépítjük szép lassan a flow-t vagyis az áramlást, ami megmozgatja a testünket, lelkünket. Megismerkedhetsz különböző pranayama (légzésszabályozás) gyakorlatokkal és rövid, de annál hatékonyabb meditációs technikákkal, amik lecsendesítik az elmét és felkészítenek a gyakorlásra. Ha sosem próbáltad még a Flow-t, akkor is gyere bátran, és ismerkedj meg ezzel a méltán népszerű, szabad stílussal, ami nemcsak ráhangol a saját belső lüktetésedre, de arra is megtanít, hogyan vedd fel az élet ritmusát, és hogyan éld meg minden mozdulatodban a jelen pillanatot.

“Ez a szabad, áramló stílus arra tanít minket, hogyan éljünk nyugodtan, maradjunk talpon és stabilan egy folyton változó, áramló világban.”

Yin jóga

A jóga azon válfaja, amely a yin és yang minőségek közül a yin energia áramlását erősíti, ami a lágy, passzív, befogadó minőség.

A többnyire ülő és fekvő ászanákba hosszan és a lehető legkényelmesebben belehelyezkedünk és így elérjük a teljes ellazulást, átadjuk a testsúlyunkat a gravitációnak, így az izmokból, ízületekből és az azokat tartó pólyákból (fasciaból) is kioldódnak a fizikai blokkok, csomók, salakanyagok, és tudatosan egyre jobban megérkezve a fizikai érzetekhez a testünkben az érzelmi blokkokat és feszültségeket is könnyen el tudjuk engedni. A yin jóga gyakorlása a teljes és maradéktalan ellazulást és önmegadást szolgálja, ami által egy mély belső nyugalom jelenik meg a tudatunkban, amiben átélhetjük a testi-lelki feloldódást. Az óra kezdőknek és haladóknak is ajánlott.

Kundaliní jóga

A Kundaliní jógát a Tudat és Éberség Jógájának is nevezik. Azok számára lehet érdekes, akik a spirituális irányzatokban szeretnének elmélyülni.

A Kundaliní gyakorlatok túlmutatnak a fizikai test átmozgatásán. Az intenzív légzéstechnikák finom tudatállapot változást idéznek elő, a meditáció és a mantrázás pedig lényeges elem az erőteljes gyakorlás lezárásához.

A Kundaliní kriják mindenki számára hasznosak és elvégezhetők. A jógikus tanításokat Yogi Bhajan úgy adta át a nyugati világnak, hogy azok bárki számára elvégezhetők, és a mai korban is teljes mértékben, könnyedén alkalmazhatók. Egyszerű technikák, melyeket kortól és fizikai adottságoktól függetlenül végezhetünk, így a Kundaliní jógát bárki gyakorolhatja, legyen akár kezdő, haladó, vagy teljesen új a jóga gyakorlásában.

A Kundaliní jóga annak a technikája, hogy a puszta túlélésen és fajfenntartáson túl hogyan férhetünk hozzá és használhatjuk azt a velünk született kreatív erőt és energiát, amely segítségével tudatosságunkat, átérzésünket és megértésünket fokozhatjuk. A Kundaliní jóga segít feloldani a tudatalattiban lévő blokkokat, félelmeket, rávilágít negatív hitrendszereinkre, mintáinkra, amelyeket aztán könnyedén elengedhetünk. A gyakorlatok segítenek kitolni fizikai és teljesítőképességbeli határainkat, így megtapasztalhatjuk lényünk valódi erejét.

Frissítő jóga

Hatha jóga alapokra épülő, élénkítő jógaóra. Ha ezzel indítod a napot, nemcsak egyszerűen felfrissülsz, hanem magabiztosabb és hatékonyabb is leszel a munkádban. Ne lepődj meg, ha a mosoly mindennapjaid természetes összetevőjévé válik!

Aerial jóga

A ‘Fly & Flow’ Aerial jógaórán a flow-t, az áramlás élményét a talajról felemelkedve a levegőben is keressük, minden értelemben új dimenziót adva a gyakorlásnak és tapasztalásnak.

Segítségedre lesz ebben egy biztonságosan rögzített, rugalmas selyem anyag, a hammock hinta.

Nem kell hajlékonynak, akrobatának vagy nádszál vékonynak lenned, hiszen ez az anyag segít, erősít, támogat abban, hogy meg tudd tapasztalni a felemelkedést.

5 fontos érv, hogy miért érdemes kipróbálnod és gyakorolnod az aerial jógát:

1.) Az anyag segít abban, hogy a klasszikus jóga ászanákban jobban elmélyülj, megérezd az erővonalakat, az egyes pózokban történő aktivitásokat.

2.) Bizonyos pózok lebegő (aerial) változatai kiváló előkészítő pózok, azaz segítenek abban, hogy a nehezebb, sokszor elérhetetlennek tűnő pózok áldásos hatásait biztonsággal megtapasztalhasd és felkészíti a testet arra, hogy egyszer majd segédeszközök nélkül is fel tudd venni.

3.) Az anyag mozgása, instabilitása miatt egyes pózokban extra erőket és aktivitásokat ébreszt a testben, fejlesztve ezzel az izomzatot és az egyensúlyérzéket, intenzív stimulust adva az idegrendszernek.

4.) Az antigravitációs hatás csökkenti, puhítja a testre ható terhelést, így segíti a pózokban az elmélyülést, nagyobb megnyílást tesz lehetővé, valamint fokozza az izmok, ízületek mobilitását.

5.) Végül, de nem utolsó sorban az anyag segít újra felébreszteni a gyermeki éned. A gyakorlás során a mozgás, a lógás, a hintázás, a tanulás, a kísérletezés kíváncsi, felszabadító örömét tapasztalhatod meg.

Energetizáló jóga

Indítsd a hetet egy könnyed, teljes testet átmozgató, lendületet adó jógával!

Íme 5 érv a hétfő reggeli, hétindító, energetizáló jóga mellett: 

1.) Így még kényelmesen be tudsz érni a munkahelyedre, a kollégák pedig csak csodálkoznak majd, mitől vagy ilyen kisimult és energikus.

2.) Nincs tökéletesebb hétkezdés, mint odaérni reggel a kedvenc jógastúdiódba, lehuppanni a matracodra és jógával indítani nemcsak a napot, hanem a hetet.

3.) Még akkor is megéri összeszedned magad és eljönni, ha nem vagy kifejezetten korán kelő, egy kis kitartással, pár alkalom után automatikusan hívni megtörténik az ébredés és hívni fog a tested a matracra!

4.) A fizikai és energetizáló hatásokon túl a szellemi képességünk is javul a reggeli jógagyakorlás után.

5.) Ráadásul a gyakorlás utáni savászana, csendes pihenő, megajándékoz egy belső nyugalommal, ami egész nap elkísér

NMPT gerinctréning

Az NMPT célja egy olyan tartás és mozgásminta elérése, amely tartósan ideális terhelést, egészséges mozgást biztosít bárki számára.

Ha fáj a hátad, vállad, nyakad, vagy gerincsérved volt, akkor itt a helyed!

Ezen az órán a helytelen mozgásminták kerülnek kiszűrésre, amelyek általában már évekkel a gerincbetegségek tüneteinek kialakulása előtt jellemzők az emberekre.

A Bene Máté (fizioterapeuta, porckorongsérv specialista) által kidolgozott mozgásanyag célja a gerinc statikájának, természetes görbületeinek helyreállítása, a stabilizáló izomfűzők helyreállítása. Folyamatos gyakorlással egy olyan tartás és mozgásminta elérése, amely tartósan ideális terhelést, egészséges mozgást biztosít bárki számára.

Neked szól ez az óra, ha:

  • leszakad a derekad
  • reggelre elalszod a nyakad
  • kellemetlen sokat állnod vagy ülnöd
  • csípődött már be a derekad
  • volt már porckorongsérved és el akarod kerülni, hogy bárhol kiújuljon
  • ropog a csípőízületed
  • fáj a térded, vállad

Dinamikus órák

Vinyasa Flow, avagy a tradicionális jóga dinamikus változata

A Vinyasa Flow-ban az izmok statikus és dinamikus kondícióját egyszerre fejlesztjük, így lesz a test erős, ugyanakkor rugalmas is.

A Vinyasa Flow kifejezés jelentése: „tudatos módon egymás után helyezni.” Ez egy dinamikus jógastílus, melyben az ászanákat (testhelyzeteket) egymásba fűzve, sorozatokban gyakoroljuk, így képezve egy folyamatos áramlást. Az ászanáig vezető út, a testhelyzet felvétele ugyanolyan fontos, mint maga az ászana. A légzés és a mozgás összehangolása hangsúlyos, hiszen így lesz mindkettő tudatos és áramló, a gyakorló pedig koncentrált és jelenlevő.

A testben tárolt mentális és érzelmi feszültség, energetikai blokk a mozgás keltette belső hőtől oldódik, a mély egyenletes légzés pedig lazítja, megnyugtatja a testet és az elmét. A Vinyasa Flow bátorítja a jógázó aktuális állapotához, szintjéhez igazodó gyakorlást. Ha kezdő jógázó vagy, akkor kissé lassabban végezzük a mozgást, s egy-egy ászanában többet időzünk, hogy legyen alkalom a pozíciókat megérezni, finomítani és a helyes kivitelezést biztonságosan elsajátítani. Így gyakorlatban is alkalmazva a Jóga Szútra első és talán legfontosabb Yama-ját, az Ahimsát, vagyis az erőszakmentességet.

Gerincjóga vinyasa

Mindenkinek ajánlott, aki ülőmunkát végez. A Hatha jóga alapjaira felépített gyakorlatok segítik a túlerőltetett izmok lazítását, megerősítik a gerincoszlop tartóizmait és rávezetnek a helyes testtartás tudatosságára.

A vinyasa-jóga kifejezés légzés által irányított jógát jelent. Egy vinyasa gyakorlatsor felfogható egy hosszú légzőgyakorlatnak, melynek középpontjában a légzés van, és ebbe illeszkednek a mozdulatok.

Az órákon az ászanákat több változatban hajtjuk végre, részben mozgással egybekötve, részben rövidebb (5-8 légzéses) kitartásokkal. A mozdulatokat viszonylag lassan gyakoroljuk, figyelve a légzést, az izmok működését. A légzésre figyelés a fizikai hatásain túl egyben eszköze a tudatos jelenlét gyakorlásának is.

Mitől Gerincjóga? A gyakorláson nem csak az ismert jógapózokkal és azok változataival találkozhatsz, hanem olyan célzott gyakorlatokkal is, melyek segítenek aktivizálni és erősíteni/nyújtani a gerinc stabilizálását és mozgását meghatározó izmokat. A helyes tartás nem csak az egészségünk, hanem a jóga légzőgyakorlatainak (és egyáltalán a megfelelő légzésnek) egyik alapfeltétele is.

Kinek ajánljuk? Ha szeretsz jógázni, mozogni, ha sokat ülsz, ha sokat állsz, ha fáj a derekad, a hátad, a vállad, ha keményen hobbysportolsz, ha élsportolsz, ha rossz a tartásod, ha még sosem jógáztál, illetve ha van egy kis szabadidőd amit szeretnél kellemesen és hasznosan eltölteni.

Dinamikus jóga

A dinamikus jóga a kezdő ászanák és különféle flow technikák segítségével építi, táplálja a lelket, valamint koncentráltan erősíti a hátizomzatot, gerincet.

Dinamizmusát az egyes pozíciókba beépített karmunkának köszönheti, amely erőteljesebbé, kissé edzésszerűvé teszi a jóga örömét. A lágy zene és lassú légvétel segít koncentrálni, befelé figyelni, a dinamikus áramlás pedig fejleszti, formálja izmainkat. Az óra első 50 percében a hangsúlyt az ászanák helyes kivitelezésére fektetjük, gyógyító hatásuk a háttérbeli folyamatok részét képezi. Az utolsó 10 percben nyújtással zárjuk az órát, valamint üdvözöljük testileg-lelkileg felfrissült szervezetünket. A dinamikus jóga kifejezetten a gerinc épségére koncentráló jóga típus, folytonos gyakorlásával érjük el a funkcionálisan egészséges hátizomzatot. Tökéletes megelőzés, valamint rehabilitálás az egész napos ülőmunka következtében kialakult gerincproblémákra.

Hatha flow jóga

Olyan dinamikus mozgású órát jelent, ahol a mozdulatok egymásból következnek.

Egyik a másikat hívja életre egymás „ellentétpárjaként”, például egy erősítő mozdulat, nyújtó hatású mozdulatba áramlik át. Az így keletkezett hatások folyamatosan kiegyenlítődnek, egyensúlyi állapotot tartva fenn szervezetünkben.

Mivel az órán a folyamatos mozdulatalkotást az egyenletes légzésünk ütemére fűzzük fel, így tudatunk nyugalmi állapotban marad, és lehetőségünk nyílik megfigyelni az adott pillanatban bennünk zajló folyamatokat.

Akár 50 felettieknek is, avagy minden korosztálynak

Klasszikus jóga

A Klasszikus jóga karbantartja a testet és a lelket, melynek kulcsa: tökéletesítsd életed térségét!

A helyes Klasszikus jóga magában foglalja:

  • a Bhakti Jógát, a szeretet jógáját, az Isten-eszmény iránt való odaadást.
  • a Rádzsa Jógát, a királyi jógát, az elmélyedés gyakorlatát, a megismerés és önuralom tanát Patandzsali Jóga-szutráinak, aforizmáinak segítségével.
  • a Karma Jógát, a helyes cselekvés jógáját, mely az önzetlen és érdek nélkül való cselekedetek révén kívánja elérni a felszabadulást.
  • a Kundalini Jógát, az öntudat tüzét és „erejét”. (Kundalini = gyűrűs, gyűrűzött; kígyó, a megismerés kígyója, az öntudat kígyó-ereje, melyet csak a jóga ébreszthet fel egészen, a maga teljes és maradéktalan mivoltában.)
  • a Hatha Jógát, melynek exoterikus ágazata a testi, idegrendszeri funkciók felett való tökéletes uralomra jutás révén teremti meg a helyes megismerésre alkalmas, eszményi elmeállapotot, míg ezoterikus ágazata az énnek, az én-tudatnak a megfékezése és a teljes megszüntetése által jut el az egység megismeréséhez, és vezet ez a felszabaduláshoz.

A jógának bármelyik irányzatát és ágazatát követi és gyakorolja is az ember, – ha a fejlődés legmagasabb fokára ért – ugyanahhoz a bölcsességhez jut el.

Senior jóga

A senior jógaórán a jógatudomány klasszikus elemeit (légző gyakorlatok, relaxáció és ászanák) gyakoroljuk, hogy a testünket finoman mozgatva ellazuljunk fizikailag, mentálisan és érzelmileg, ami által a sejtek megújulnak és új energiával töltődnek fel.

A kifejezetten 50 feletti korosztálynak ajánlott jógában figyelmet fordítunk a csontok, izmok és ízületek kíméletes és gyengéd mozgatására, ellazítására. Az órán lassan, tudatosan odafigyelve mozdulunk a testtartásokban és azok között, kímélve a térdeket, csípőt, vállakat. Az óra kezdőknek és haladóknak is ajánlott.

Női foglalkozások és jógaórák hölgyek, anyukák, kismamák számára

Női jóga

Ez a hatha jógára épülő irányzat a gyakorlatok közben kiemelt figyelmet fordít a női szervek sajátosságaira, az órák áramlós jellege pedig segít a nőiség tudatosabb megélésében.

Kismama jóga

Az egyik legjobb dolog amit a várandós kismamák tehetnek gyermekükért és Önmagukért, ha a terhesség ideje alatt is jógáznak.

Ám nagyon fontos, hogy ilyenkor csak meghatározott gyakorlatokat végezhetnek: a Kismama jógaórákon ezekkel ismerkedhetnek meg. Ebben az időszakban erősen ellenjavallott más jógairányzatok gyakorlása!

A boldogasszonyoknak, akik szívük alatt magzatot hordanak, megtanítjuk a helyes légzést, az izmok és a test ellazítását, ami nemcsak az áldott állapot ideje alatt, de a szülésnél is hatékonyan csillapítja a fájdalmat, és energiát ad. Elsajátítjuk a szülést megkönnyítő testhelyzeteket, és a szülés utáni időszak első hetétől a hatodik hétig terjedő időszakra vonatkozó gyakorlatokat.

Birtlight kismama jóga

Ez a különleges módszer a Hatha jóga gyakorlatait ötvözi a természeti népektől átvett gyakorlatokkal.

A módszert Francoise Freedman dolgozta ki, aki orvos-antropológusként sokáig élt együtt az Amazonas természeti népeivel. Megfigyelte, hogy a várandós nők miként készítik fel testüket az előttük álló változásokra, a vajúdás és a szülés folyamataira.

A Birthlight kismama jógaórákon való részvétellel kíméletesen, mégis hatékonyan készítheted fel magad az örömteli várandósságra, valamint segítheted kisbabád gyengéd születését. A gyakorlás során kiemelt szerep jut azoknak az ászanáknak, amelyekkel megelőzzük és enyhítjük a várandós test fájdalmait. Megerősítjük a gátizmokat, a szülőpozíciók és légzéstechnikák elsajátításával támogatjuk a gyengéd szülést és születést. A vezetett jóga nidra, vagyis a relaxáció alatt pedig egy különlegesen ellazult állapotban tapasztalhatod meg a babáddal való kapcsolatfelvételt.

Az órák látogatása már a várandósság korai szakaszában is elkezdhető, de a 8-12. hét között csak a légzőgyakorlatok, a relaxáció és a meditáció gyakorlása ajánlott.

Babás jóga

A babás jógaórán az anyuka jógázásán van a hangsúly, a gyakorlás közben a babák a teremben kúsznak-másznak, játszanak, szocializálódnak.

Leginkább statikus pózokat végzünk, melyekkel erősítjük a core (törzs) izomzatot, a hasizmot, a hátizmokat, és a gátizomzatot, amelyek a várandósság és a szülés során meggyengülhettek.

Emellett nyújtjuk a váll és a mellkas izmait, amelyeket a babázás erősen igénybe vesz, és gyakran izomfeszültség alakul ki bennük Végzünk fordított pózokat, amelyekkel tehermentesítjük a visszereket, az alhasi szerveket, és nem utolsó sorban fiatalítjuk magunkat.

Ha a babák fel akarnak kéredzkedni, akkor az álló ászanákat el lehet végezni úgy is, hogy a babákat a kézben tartjuk. A talajon végzett pózoknál pedig a földön tudunk velük kapcsolatot teremteni.

Érdemes néhány kedvenc játékot magatokkal hozni az órára! A babákat 3 hónapostól 2 éves korig várjuk.

Cleopatra-Torna®

Ősi bölcsességek és titkos tanítások modern nőknek. Egy új módszer, ami több mint torna, több mint elmélet…

A Cleopatra-Torna® egy selfness óra, ami keleti mozgásformákból átvett elemekből álló gyakorlatsorból és meditációból áll. A torna során oldjuk a tudatalattinkban felhalmozódott érzelmi sérüléseket, blokkokat, amelyek segítségével könnyen megtaláljuk nőiességünk valódi erejét.

Amivel foglalkozunk, és amin segít a Cleopatra-Torna®:

  • belső női kisugárzás,
  • kiteljesedett szexualitás,
  • női szerep a párkapcsolatban,
  • gyermekvállalás,
  • önbizalom,
  • megbocsátás,
  • elfogadás-befogadás…

Kortól és edzettségtől függetlenül minden hölgynek könnyedén elsajátítható.