Csakra meditáció

Csakra meditáció

Ülj le és meditálj minden nap húsz percet.

Kivéve, ha nagyon elfoglalt vagy.

Akkor egy órát.

ZEN mondás

A meditáció a jógagyakorlás lényege, annak legfőbb eszköze és célja is egyben.

A testhelyzet nem lehet sem olyan feszült, mint az állás, sem olyan lazított, mint a fekvés, emellett kiegyensúlyozott, hosszas mozdulatlanságra alkalmas tartásnak kell lennie. Ez a jógában is használatos könnyű, fél vagy teljes lótusz-ülés.

A meditációs foglalkozások nálunk csakrameditációk, megtanuljuk a csakrákhoz tartozó magmantrákat is és azt, hogy hogyan lehet elérni ezt az állapotot, amit meditációnak hívunk. A foglalkozás rövid bevezetővel kezdődik és maga az ülés 30 perces.

Mi NEM a meditáció?

A meditációt nem lehet csinálni, nem lehet „meditálni”, vagy megtörténik velünk, vagy nem. Ahogyan nem emlékszünk arra, hogyan aludtunk el, úgy a meditáció állapota is létrejön. A jóga egyik híres mondása szerint néti-néti – nem ez, nem az. A meditáció nem cselekvés, nincsenek gondolatok, nem hullámoznak az érzelmek, nincsenek belső képek, vagy hangok. Nincs verseny, vagy teljesíteni való, és nincs elvárás.

Amit MEGTEHETÜNK a meditáció érdekében

Elengedjük az akarást és a nem-akarást. Elengedjük azt, ami elmúlt, nem kapaszkodunk bele, és nem foglalkozunk a jövő reményeivel, vagy a jövő félelmeivel. A múlt önigazolást gerjeszt, és belső – magyarázkodó – párbeszédet. A jövő reményei és félelmei egyaránt elvonják az időt, a lehetőséget és az energiát a jelen megoldásaitól. Elengedjük minden rejtett, vagy nyilvánvaló szándékunkat arra, hogy kötődjünk bármihez, vagy elutasítsunk bármit.

 

Mi VAN a meditációban?

A meditáció állapot. Ebben az állapotban a tudat éber, figyelme önmagán nyugszik. A meditációban a tudat a „mindig most” -ban van. A létezés érzete van jelen: a „vagyok”. Ugyanakkor finom derű, érzékektől és tapasztalatoktól független örömérzet, felszabadulás a kötődések és a kötöttségek alól. Feloldódás.

 

X